Структура рынка, размер фирмы и инновационная активность: развитие теоретико-прикладных подходов
Аннотация
The most pressing questions of interrelations between the market structure, firm’s size and innovation activity are considered in the article. Based on J. Schumpeter’s theoretical hypothesis, essential statements and empirical results of the theory of industrial economics are analyzed by the author. A special consideration is given to preconditions of market structure modification caused by firms’ innovation activity, as well as entry barriers for firms with new products and technologies. Also, the main advantages and disadvantages of innovations applied by large firms are objects of the research. The author analyses industrial peculiarities which have a non-linear influence on the relationship between the firm’s size and its innovation activity.
Ключевые слова:
industrial economics, innovation activity, market structure, firm’s size, schumpeterian patterns of innovation
Скачивания
Библиографические ссылки
References in Latin Alphabet
Translation of references in Russian into English
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Статьи журнала «Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика» находятся в открытом доступе и распространяются в соответствии с условиями Лицензионного Договора с Санкт-Петербургским государственным университетом, который бесплатно предоставляет авторам неограниченное распространение и самостоятельное архивирование.