ЭКОНОМИКА КУЛЬТУРЫ И ВЕКТОР ИНСТИТУЦИОНАЛЬНЫХ РЕФОРМ
Аннотация
The article deals with the institutional economics approach to analyzing the cultural sector of the Russian economy. Some specific characteristics of cultural sphere are described, such as features of cultural products, value of culture and arts, information asymmetry and pricing particularities at the market for cultural products. Research of the cultural sphere under this heading tends to deviate from the conventional economic research. Quality differentiated inputs raise a number of questions about the organization of creative activities. The author concentrates on the origin of non profit firms, applying contract theory arguments. The paper examines the public support of culture through an economists lens and offers typical empirical findings based on that perspective.
Ключевые слова:
экономика культуры
Скачивания
Библиографические ссылки
References in Latin Alphabet
Translation of references in Russian into English
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Статьи журнала «Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика» находятся в открытом доступе и распространяются в соответствии с условиями Лицензионного Договора с Санкт-Петербургским государственным университетом, который бесплатно предоставляет авторам неограниченное распространение и самостоятельное архивирование.