ЭФФЕКТИВНОСТЬ ПРОДВИЖЕНИЯ БРЕНДА В ПРОЦЕССЕ МЕЖДУНАРОДНОЙ МАРКЕТИНГОВОЙ КОММУНИКАЦИИ

Авторы

  • Ирина Владимировна Сенькова Санкт-Петербургский государственный университет, Российская Федерация, 199034, Санкт-Петербург, Университетская наб., 7–9

Аннотация

Modern tendencies of the world economy development testify that such marketing activity of the company as product promotion at the market obtain the increasing value in the fight for consumers attention. In the article, the definition of promotion complex efficiency is suggested; also methods of estimation of return on sales and the brand value are provided. The analysis of the key trends of the world advertising and consumer markets allows characterizing major benefits and drawbacks of the global promotion policy and making a conclusion concerning the efficiency of implementation of marketing communication at the international level.

Ключевые слова:

международный маркетинг

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Биография автора

Ирина Владимировна Сенькова, Санкт-Петербургский государственный университет, Российская Федерация, 199034, Санкт-Петербург, Университетская наб., 7–9

аспирантка

Библиографические ссылки

Литература на русском языке


References in Latin Alphabet

Lee C., Green R. T. Cross Cultural Examination of the Fishbein Behavioral Intentions Model//Journal of International Business Studies. Second Quarter 1991. P. 289-305.


Translation of references in Russian into English

Загрузки

Опубликован

29.12.2006

Как цитировать

Сенькова, И. В. (2006). ЭФФЕКТИВНОСТЬ ПРОДВИЖЕНИЯ БРЕНДА В ПРОЦЕССЕ МЕЖДУНАРОДНОЙ МАРКЕТИНГОВОЙ КОММУНИКАЦИИ. Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика, (4), 168–171. извлечено от https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/4410

Выпуск

Раздел

Краткие научные сообщения