Проблемы развития высшей школы и подготовки магистров на основе концепции добавленной стоимости
Аннотация
The article deals with the challenging problems of Master’s training in Russia, Higher Education reform and directions of its development. Limitations of some approaches to creating national education standards of Higher qualified education in the field of Master’s programs are considered. The necessity of value added idea in Master’s Training is proved, structural model and methods of value added estimation are presented. Master’s programs experience of some Russian and foreign universities is considered. A number of recommendations on reforming and developing Higher Education system for providing high value added of Master’s training are given.
Ключевые слова:
value added theory, Master’s training, education standards, Higher Education experience
Скачивания
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Статьи журнала «Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика» находятся в открытом доступе и распространяются в соответствии с условиями Лицензионного Договора с Санкт-Петербургским государственным университетом, который бесплатно предоставляет авторам неограниченное распространение и самостоятельное архивирование.