Проблемы развития высшей школы и подготовки магистров на основе концепции добавленной стоимости

Авторы

  • Юрий Алексеевич Маленков Санкт-Петербургский государственный университет, Российская Федерация, 199034, Санкт-Петербург, Университетская наб., 7–9 https://orcid.org/0000-0003-1317-4723

Аннотация

The article deals with the challenging problems of Master’s training in Russia, Higher Education reform and directions of its development. Limitations of some approaches to creating national education standards of Higher qualified education in the field of Master’s programs are considered. The necessity of value added idea in Master’s Training is proved, structural model and methods of value added estimation are presented. Master’s programs experience of some Russian and foreign universities is considered. A number of recommendations on reforming and developing Higher Education system for providing high value added of Master’s training are given.

Ключевые слова:

value added theory, Master’s training, education standards, Higher Education experience

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Биография автора

Юрий Алексеевич Маленков, Санкт-Петербургский государственный университет, Российская Федерация, 199034, Санкт-Петербург, Университетская наб., 7–9

доктор экономических наук, профессор

Загрузки

Опубликован

30.03.2009

Как цитировать

Маленков, Ю. А. (2009). Проблемы развития высшей школы и подготовки магистров на основе концепции добавленной стоимости. Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика, (1), 165–175. извлечено от https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/3298

Выпуск

Раздел

Магистратура в России: опыт и перспективы

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)