The Impact of Information on Consumer Behavior: the Modern Trends

Authors

  • Виталий Валерьевич Сараев St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

Abstract

The article represents an analysis of the influence, which information produces on rationality of consumer behavior. The author examines factors that intensify the importance of information in consumer choice. Growing volumes of information and its increasing complexity make the consumer choice less independent and more vulnerable to producers’ manipulations. The choice is increasingly dependent on person’s environment, and real consumer behavior is deviating from commonly accepted model.

Keywords:

consumer behaviour

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Виталий Валерьевич Сараев, St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

аспирант

References

Литература на русском языке

Productscan Online (http://productscan.com).

Даффи Н., Хупер Дж. Брендинг на страстях. М., 2006. С. 33.

Домнин В. Н. Брендинг: новые технологии в России. 2-е изд. СПб., 2004. С. 15.

Скотт М. Д. Управление активами торговой марки. СПб., 2001. С. 14.

Стиглер Дж. Экономическая теория информации // Вехи экономической мысли. Т. 2. Теория фирмы / Под ред. В. М. Гальперина. СПб., 1999. С. 507–529.

Ходжсон Дж. Привычки, правила и поведение // Вопросы экономики. 2000. № 1.

Шаститко А. Е. Новая институциональная экономическая теория. М., 2002. С. 54–75.

Шеннон К. Э. Работы по теории информации и кибернетике. М., 1963.

Эрроу К. Информация и экономическое поведение // Вопросы экономики. 1995. № 5. С. 99.


References in Latin Alphabet


Translation of references in Russian into English

Published

2007-03-30

How to Cite

Сараев, В. В. (2007). The Impact of Information on Consumer Behavior: the Modern Trends. St Petersburg University Journal of Economic Studies, (1), 178–181. Retrieved from https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/3673

Issue

Section

Short Scientific Reports