The Development of Tourism in Russia: Economic and Social Aspects
Abstract
The attention is focused on the controversial interpretations of the economic and social aspects of tourist industry development in contemporary Russia. The falsity of these aspects contraposition is stressed. The importance of social tourism and its primary consumers' correct definition are being shown.
Keywords:
social aspects of tourist industry, importance of social tourism
Downloads
Download data is not yet available.
References
Литература на русском языке
Азар В., Байназаров Ю., Биржаков М. и др. Закон о туризме для нищих. Критические замечания к материалам проекта модельного закона «О социальном туризме» // Туристские фирмы. Вып. 23. СПб., 2001. С. 148, 149.
Биржаков М. Введение в туризм. М.; СПб., 2004. С. 37.
Гордин В., Хорева Л. Туризм в постиндустриальной экономике // Труды Академии туризма. Вып. 4. СПб., 2003.
Известия. 2004. 10 дек.
Кузнецов Ю. Туризм как социальный феномен конца XX - начала XXI века // Актуальные вопросы теории и практики туризма. Вып. 2. СПб., 1997. С. 7.
Сапрунова В. Туризм: эволюция, структура, маркетинг. М., 1997. С. 15-20.
Труды Академии туризма. Вып. 3. СПб., 2000. С. 195.
Туризм в цифрах-2003: Статистика России. М., 2004. С. 35.
References in Latin Alphabet
Translation of references in Russian into English
Downloads
Published
2005-03-24
How to Cite
Котелкин, В. И. (2005). The Development of Tourism in Russia: Economic and Social Aspects. St Petersburg University Journal of Economic Studies, (2), 44–47. Retrieved from https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/3699
Issue
Section
Socio-economic Problems of Russia
License
Articles of the St Petersburg University Journal of Economic Studies are open access distributed under the terms of the License Agreement with Saint Petersburg State University, which permits to the authors unrestricted distribution and self-archiving free of charge.