Company Value as a Key Indicator of Business Performance

Authors

Abstract

The author analyses the value based approach to company management. In this connection, special attention is paid to different approaches to determination and different types of company value. The paper explains the interrelation between two approaches to company management: one based on increasing company value and one based on stable profit generation. In the result of the research the author formulates the main approaches to different value types depending on the objective of use and information base available.

Keywords:

Enterprise value

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Нели Руслановна Размадзе, St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

ассистент; аспирант

References

Литература на русском языке

Валдайцев С. В. Оценка бизнеса и управление стоимостью предприятия. М., 2001.

Волков Д. Л. Теория ценностно-ориентированного менеджмента: финансовый и бухгалтерский аспекты. СПб., 2006. С. 15.

Дамодаран А. Инвестиционная оценка: Инструменты и методы оценки любых активов. 3-е изд./Пер. с англ. М., 2006. С. 9.

Ковалев В. В. Управление денежными потоками, прибылью и рентабельностью: Учебно-практическое пособие. М., 2007. С. 3.

Ковалев В. В., Ковалев Вит. В. Финансовая отчетность. Анализ финансовой отчетности: Основы балансоведения: Учеб. пособие. 2-е изд., перераб. и доп. М., 2005. С. 16.

Козырь Ю. В. Особенности оценки бизнеса и реализации концепции VBM. М., 2006.

Колер Т., Коупленд Т., Муррин Дж. Стоимость компаний: оценка и управление. 2-е изд./Пер. с англ. М., 2002.

Оливье Н.-Г., Рой Ж., Ветер М. Оценка эффективности деятельности компании: Практическое руководство по использованию сбалансированной системы показателей/Пер. с англ. М., 2004. С. 32.

Теплова Т. В. Инвестиционные рычаги максимизации стоимости компании: Практика российских предприятий. М., 2007. С. 23.

Царев В. В., Канторович А. А. Оценка стоимости бизнеса: Теория и методология. М., 2007. С. 12.


References in Latin Alphabet

Rappaport А. Creating Shareholding Value: The New Standard for Business Performance. New York, 1986.

Stern J., Stewart B. Stern Stewart EVATM roundtable. 1998 (<http://www.blackwellpublishing.com/>journal.asp?ref=1078-1196&site=1).


Translation of references in Russian into English

Published

2008-06-30

How to Cite

Размадзе, Н. Р. (2008). Company Value as a Key Indicator of Business Performance. St Petersburg University Journal of Economic Studies, (2), 106–114. Retrieved from https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/4064

Issue

Section

Finance, Credit, Insurance