Проектное обучение: взаимодействие бизнеса и образования

Авторы

  • Марина Федоровна Колесникова Санкт-Петербургский государственный университет, Российская Федерация, 199034, Санкт-Петербург, Университетская наб., 7–9
  • Татьяна Алексеевна Лукичева Санкт-Петербургский государственный университет, Российская Федерация, 199034, Санкт-Петербург, Университетская наб., 7–9 https://orcid.org/0000-0001-6309-3433

Аннотация

The article is devoted to the project method of education based on the Problem Based Learning model (PBL). Project method is considered to be one of the effective and concrete ways of cooperation between the real functioning companies and economic higher education institutions. The authors are pointing out the benefits of such method for students, the University, and the companies. The experience of several years of implementation of the project method at the Faculty of Economics of SPSU gives the opportunity for the project coordinators to share with the public some problems of its realization.

Ключевые слова:

метод проблемного обучения

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Биографии авторов

Марина Федоровна Колесникова, Санкт-Петербургский государственный университет, Российская Федерация, 199034, Санкт-Петербург, Университетская наб., 7–9

кандидат экономических наук, доцент

Татьяна Алексеевна Лукичева, Санкт-Петербургский государственный университет, Российская Федерация, 199034, Санкт-Петербург, Университетская наб., 7–9

кандидат экономических наук, доцент

Библиографические ссылки

Литература на русском языке


References in Latin Alphabet


Translation of references in Russian into English

Загрузки

Опубликован

30.03.2007

Как цитировать

Колесникова, М. Ф., & Лукичева, Т. А. (2007). Проектное обучение: взаимодействие бизнеса и образования. Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика, (1), 166–173. извлечено от https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/3668

Выпуск

Раздел

Проблемы преподавания экономических наук