Проблемы внедрения кодекса корпоративных ценностей: практика транснациональных корпораций
Аннотация
The authors report on their findings from an empirical study of realization of global value incentives, i.e. of instruments of global corporate culture such as Corporate Social Responsibility, Corporate Governance, Codes of Conduct, or Corporate Ethics, in large multi-national companies, most of which are Germany home-based. After short analyzing of different theoretical positions with respect to this new phenomenon, the authors cluster the companies into three different types, depending on the incentives used, and reveal their main six shortcomings. Finally, they present seven recommendations to set up and introduce the consistent global corporate culture.
Ключевые слова:
корпоративная культура
Скачивания
Библиографические ссылки
References in Latin Alphabet
Translation of references in Russian into English
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Статьи журнала «Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика» находятся в открытом доступе и распространяются в соответствии с условиями Лицензионного Договора с Санкт-Петербургским государственным университетом, который бесплатно предоставляет авторам неограниченное распространение и самостоятельное архивирование.