Evaluation of High-Tech Services Competitiveness

Authors

  • Николай Николаевич Молчанов St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation https://orcid.org/0000-0003-2571-1493
  • Ольга Александровна Полякова EMG-Partner

Abstract

The article is devoted to evaluation of competitiveness of high-tech services. The authors propose a new methodology to assess the competitiveness of high-tech services. The methodology is based on data obtained by the method of «Mystery Shopper». The competitiveness of the services is estimated on the basis of marketing complex.

Keywords:

high-tech service, competitiveness, «Mystery Shopper» method, Satisfaction index, cellular communications market

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Николай Николаевич Молчанов, St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

доктор экономических наук, профессор

Ольга Александровна Полякова, EMG-Partner

магистр экономики, начальник отдела

References

Литература на русском языке

Валдайцев С. В., Молчанов Н. Н., Пецольдт К. Малое инновационное предпринимательство. М.: Проспект, 2011.

Новаторов Э. В. Концептуальные и методологические основы маркетинговых исследований качества в сфере услуг // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. 2000. № 5. С. 45–51.

Пономарева Т. А., Супрягина М. С. Как на практике оценить качество через количество // Маркетинг в России и за рубежом. 2004. № 2. С. 51–63.

Пушин В. Mystery Shopping. Контроль качества // Управление продажами. 2005. № 4. С. 20–28.

Чижов Н. А. Проблемы качества обслуживания клиентов (потребителей) // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2003. № 6. С. 25–33.

Энджел Ф., Блэкуэл Д., Миниард У. Поведение потребителей. СПб.: Питер, 1999.


References in Latin Alphabet

Brady M., Cronin J. Some New Thoughts on Conceptualizing Perceived Service Quality: а Hierarchical Approach // Journal of Marketing. 2001. Vol. 65. P. 12–19.

Cronin J., Taylor S. SERVPERF versus SERVQUAL // Journal of Marketing. 1994. Vol. 58. N 1. Р. 29–36.

Gronroos C. A Service Quality Model and its Marketing Implications // European Journal of Marketing. 1991. Vol. 18. N 4. P. 23–31.

Lehtinen U., Lehtinen J. Two Approaches to Service Quality Dimensions // The Service Industries Journal. 1991. Vol 11. N 3. P. 45–58.

Parasuraman A., Zeithaml V., Berry L. A Conceptual Model of Service Quality and its Implications for Future Research // Journal of Marketing. 1985. Vol. 49. P. 73–81.


Translation of references in Russian into English

Published

2012-06-29

How to Cite

Молчанов, Н. Н., & Полякова, О. А. (2012). Evaluation of High-Tech Services Competitiveness. St Petersburg University Journal of Economic Studies, (2), 056–064. Retrieved from https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/2516

Issue

Section

Economic theory in historical development

Most read articles by the same author(s)