Quality Estimation Model for Higher Education Institutions
Abstract
The article is devoted to defining consumer quality of higher professional education. The author suggests to use the hierarchical model to define aggregative economic indices of the quality. This model is based on the randomized aggregative indices method when information about economic index nature is insufficient.
Keywords:
economic theory
Downloads
Download data is not yet available.
References
Литература на русском языке
Временная методика определения рейтингов специальностей и вузов, утвержденная приказом Минобразования России от 26.02.2001 № 631 «О рейтинге высших учебных заведений»; Приказ Минобразования России № 593 «О внесении изменений в приказ Минобразования России от 26.02.2001 № 631 "О рейтинге высших учебных заведений"».
Колесов Д. Н., Михайлов М. В., Хованов Н. В. Оценка сложных финансово-экономических объектов с использованием системы поддержки принятия решений АСПИД-3W. СПб., 2004.
Международный стандарт ISO-8402. 2-е изд. Женева, 1994.
Письмо Рособразования от 25.01.2005 № 17-1/03 «О представлении данных для определения рейтинга высших учебных заведений». Инструкция по подготовке данных для определения рейтинга специальностей, направлений и вузов России за 2004 г.
Хованов Н. В. Анализ и синтез показателей при информационном дефиците. СПб., 1996.
References in Latin Alphabet
Translation of references in Russian into English
Downloads
Published
2006-12-29
How to Cite
Михайлов, М. В. (2006). Quality Estimation Model for Higher Education Institutions. St Petersburg University Journal of Economic Studies, (4), 074–082. Retrieved from https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/4373
Issue
Section
Mathematical models in economics
License
Articles of the St Petersburg University Journal of Economic Studies are open access distributed under the terms of the License Agreement with Saint Petersburg State University, which permits to the authors unrestricted distribution and self-archiving free of charge.