Key Stages in the Management of Innovation Products Marketing

Authors

  • Людмила Станиславовна Спиридонова St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation
  • Екатерина Анатольевна Спиридонова St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation https://orcid.org/0000-0001-9133-8493

Abstract

The aim of the article is identification and critical analysis of key stages of strategic planning in the marketing of innovative products. The correlation between sales planning and other elements of marketing-mix, as well as specifics of different promotion instruments usage within the «commodity-market» matrix are considered. Main directions of sales-planning arrangements’ influence on the efficiency of innovative projects are discussed in the article.

Keywords:

strategic planning in innovative products marketing, promotion instruments

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Людмила Станиславовна Спиридонова, St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

старший преподаватель

Екатерина Анатольевна Спиридонова, St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

кандидат экономических наук, ассистент

References

Литература на русском языке

Борден Н. Концепция маркетинг-микс // Классика маркетинга: сборник работ, оказавших наибольшее влияние на маркетинг / Пер. с англ.; под ред. Ю. Н. Каптуревского. СПб.: Питер, 2001. С. 529–538.

Ансофф И. Стратегическое управление. М.: Экономика, 1989.

Дрещинский В. А., Марков М. А. Проблемы продвижения инноваций в сфере высоких технологий // Инновации. 2008. № 5. С. 113–117.

Демидов В. Е. Почему именно ФОССТИС: Роль мероприятий по формированию спроса и стимулированию сбыта в маркетинге на внешних рынках. М.: Легпромбытиздат, 1990.


References in Latin Alphabet


Translation of references in Russian into English

Published

2010-03-30

How to Cite

Спиридонова, Л. С., & Спиридонова, Е. А. (2010). Key Stages in the Management of Innovation Products Marketing. St Petersburg University Journal of Economic Studies, (1), 070–076. Retrieved from https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/2983

Issue

Section

Theory and Practice of Management

Most read articles by the same author(s)