Стратегическое планирование коммерциализации результатов интеллектуальной деятельности
Аннотация
The article provides the analysis of key factors of commercialization of intellectual products. On the base of this analysis, main steps of strategic planning in the sphere of commercial use of intellectual property are determined. The authors proved the possibility of using hierarchiesanalysis method for substantiation the choice of commercialization strategy. They also study a practicality of applying Economic Value Added concept for controlling key indicators, influencing the effectiveness of commercial use of intellectual property.
Ключевые слова:
intellectual products, strategy of commercialization of intellectual property
Скачивания
Библиографические ссылки
References in Latin Alphabet
Translation of references in Russian into English
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Статьи журнала «Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика» находятся в открытом доступе и распространяются в соответствии с условиями Лицензионного Договора с Санкт-Петербургским государственным университетом, который бесплатно предоставляет авторам неограниченное распространение и самостоятельное архивирование.