Strategic Planning of Сommercialization of Intellectual Products

Authors

  • Сергей Васильевич Валдайцев St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation
  • Екатерина Анатольевна Спиридонова St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation https://orcid.org/0000-0001-9133-8493
  • Светлана Валериевна Мясникова St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation https://orcid.org/0000-0003-2161-221X

Abstract

The article provides the analysis of key factors of commercialization of intellectual products. On the base of this analysis, main steps of strategic planning in the sphere of commercial use of intellectual property are determined. The authors proved the possibility of using hierarchiesanalysis method for substantiation the choice of commercialization strategy. They also study a practicality of applying Economic Value Added concept for controlling key indicators, influencing the effectiveness of commercial use of intellectual property.

Keywords:

intellectual products, strategy of commercialization of intellectual property

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Сергей Васильевич Валдайцев, St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

доктор экономических наук, профессор, заведующий кафедрой экономики исследований и разработок

Екатерина Анатольевна Спиридонова, St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

ассистент

Светлана Валериевна Мясникова, St. Petersburg State University, 7–9, Universitetskaya nab., St. Petersburg, 199034, Russian Federation

старший преподаватель

References

Литература на русском языке

2 ФЗ «Об оценочной деятельности» от 16 июля 1998 г. № 135 ФЗ в ред. от 24 июля 2007 г. № 220ФЗ. Ст. 4.

Гражданский кодекс РФ (по состоянию на 15 июня 2008 г.). М., 2008. Гл. 69. Ст. 1225.

Положение по бухгалтерскому учету «Учет нематериальных активов» ПБУ 14/2000, утвержденное Приказом Минфина России от 16 октября 2000 г. № 91н. (в ред. приказов Минфина России от 18 сентября 2006 г. № 115н, от 27 ноября 2006 г. № 155н), п. 3.

Янгель Д. Модель добавленной экономической стоимости EVA // Консультант. 2005. № 23. С. 63.


References in Latin Alphabet

IAS38/2004 «Intangible Assets» of 29.12.04 // Official Journal. 2004. 31 Dec. N L392. Р. 120–145.

Kaplan R. S, Norton D. P. The Balanced Scorecard — Measures that drive performance // Harvard Business Review. 1992. Vol.70. N 1. P. 71.

Stewart G. Bennet The Quest for Value: the EVATM management guide. New York, 1990. P. 10–20.


Translation of references in Russian into English

Published

2009-06-30

How to Cite

Валдайцев, С. В., Спиридонова, Е. А., & Мясникова, С. В. (2009). Strategic Planning of Сommercialization of Intellectual Products. St Petersburg University Journal of Economic Studies, (2), 070–081. Retrieved from https://economicsjournal.spbu.ru/article/view/3332

Issue

Section

Theory and Practice of Management

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>