Нормативное регулирование корпоративной социальной ответственности
Аннотация
In the article, Corporate Social Responsibility (CSR) is considered as a system of relations on business meeting of legally fixed obligations and taking additional obligations to stakeholders. The normative regulators (i.e. the state legal acts, international organizations standards, branch and company documents) stipulate the changes in such relations and also reflect these changes. The main attention is paid to the inter-level analysis of such regulators: particularities of regulators of each level (international, state, corporate and firm’s ones) are shown, and their correlations are revealed. The normative bases of the CSR regulation are the perspective direction of the analysis within the framework of modern theory of the firm.
Ключевые слова:
Corporate Social Responsibility (CSR), Normative Regulators, Normative Documents, Obligations, Levels of normative development
Скачивания
Библиографические ссылки
References in Latin Alphabet
Translation of references in Russian into English
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Статьи журнала «Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика» находятся в открытом доступе и распространяются в соответствии с условиями Лицензионного Договора с Санкт-Петербургским государственным университетом, который бесплатно предоставляет авторам неограниченное распространение и самостоятельное архивирование.